Au pair in Melbourne

De eerst weken als au pair

Hiiii,

Ten eerste ben ik blij dat ik aan mijn eigen verwachting voldaan heb en het me niet gelukt is wekelijks wat te schrijven. Toch fijn die zelfkennis. Maar goed, ik zal jullie even bij praten.

De laatste twee dagen van mijn week in Sydney was de oriëntatie cursus van AIFS. Kleine EHBO cursus en wat algemene informatie over kinderen en Australie zelf. Leuke meiden ontmoet, dus er waren hier en daar wat drankjes genuttigd tussendoor.

Die zaterdag stond ik om 6 uur s'ochtends al lekker op het vliegveld om door te vliegen naar Melbourne. Eindelijk ging ik mijn nieuwe familie ontmoeten wat ik toch best een beetje spannend vond. Gelukkig was het helemaal niet ongemakkelijk en was er gelijk een klik. Ook met de twins zat het gelijk goed. Ondertussen ben ik hier al 3 weken en heb ik het heel erg naar mijn zin.

De eerste week gingen de kinderen nog naar daycare zodat ik een beetje kon wennen aan alles. Dit was super chill, want je hebt in het begin echt geen idee wat je moet doen. Ook voelde het heel raar om zomaar de koelkast open te trekken. Gelukkig was dit snel voorbij doordat Jo en Hans me gelijk overal bij betrokken en mij op mijn gemak stelde. Er waren wat familie diners en ook was Hans jarig. Ondertussen heb ik al een aantal vrienden en familie van hun ontmoet en kan ik concluderen dat het een hele lieve liefdevolle familie is.

Na deze week begon mijn werkleven langzaam op te starten. Ik ging mee de kinderen naar daycare brengen, mee naar de zwemlessen, eten klaarmaken, kids douchen en naar bed brengen en ga zo maar door. Ook hebben Jo en Hans een auto voor mij gekocht zodat ik de kids kan weg brengen, ophalen, leuke dingen met ze kan doen en om zelf de buurt te verkennen. Vrij bizar dat ze dat gedaan hebben. Mam en pap, de verwachting is hoog wanneer ik terug kom .

Het autorijden was wel even een dingetje aangezien ze hier links rijden. De eerste paar keer dat ik in de auto zat dacht ik ongeveer 14943783 keer dat ik aangereden zou worden maar goed, alles went. Ondertussen gaat het redelijk goed en heb ik nog steeds niets of niemand aangereden. Een hele prestatie op zich aangezien de driveway een complete hel is, de wegen bijzonder steil zijn en de stoplichten totaal niet overzichtelijk zijn. Over de steilheid van de wegen; we wonen in de 'heuvels' ongeveer een uurtje van Melbourne city. De ozzies noemen dit gebied heuvels, maar ik kan je verzekeren dat ze niet veel afdoen aan de Mount Everest.

Ondertussen draai ik volledig mee in het gezin en ziet mijn schema er als volgt uit:

Maandag: playgroup in de ochtend, en de rest van de dag ben ik het entertainment programma.

Dinsdag: Daycare. Dit houdt in dat ik ze alleen hoef te brengen en ophalen. De rest van de dag kan ik doen wat ik wil.

Woensdag: Muzieklessen, en ook daarna sta ik zelf weer op het programma.

Donderdag: Daycare, nog meer vrije tijd .

Vrijdag: Hele dag thuis.

De weekenden ben ik in principe vrij, maar ook van harte welkom om mee te doen met de activiteiten die zij gepland hebben. Zo zijn we vandaag naar Melbourne Zoo geweest wat super tof was.

Kortom, ik heb het hier prima naar mijn zin.

Ohja, het is hier bijna elke dag minstens 30 graden. Hoe bevalt jullie 5 graden?

Groetjesssss


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!